lördag 2 oktober 2010

Byron Bay

Var på roadtrip till Byron bay i en vecka. Stanna till i Surfers paradise på vägen hem (omväg) och hälsa på några som jag mötte på splendour in the grass festivalen. Regnade som fan både i Byron och i Surfers men hade jävligt skoj ändå.


Bilresan upp tog 10 timmar och jag sov nog 6 av dom.

Tina och Cathrine körde upp

Fick bo i garaget hos Stefan och Martin.
Fick frukost på luftmadrassen och en födelsedagssång som inledning på födelsedagen.
Kunde inte startat bättre.

Sen promenad till stranden

Jävligt bra väder inledningsvis


Underbar strand

Strandpromenad från Stefans och deras hus till main beach tog kanske 50 minuter

Och på vägen dit så kom de en midjedjup flod som jag inte var beredd på







Main beach


Sen kom födelsedagspresenten från gudarna.

Syns inte så bra men de regna som fan.

Första födelsedagsölen

Regnet höll på i kanske 1 timme sen var de sol igen.



Ingvild + några andra norrmän, svenskar och aussesis hade ett hus i närheten där jag hängde en del med både positiv och negativ respons.

Hippies satt och jama och sålde hemma gjorda armband


Beach hotel efter födelsedags middagen

Ingvild var ganska packad så hon kom inte in så vi hängde runt med lite randoms.

Flamenco-dansös som var HET.

Sen dök de upp ännu fler norrmän jag inte visste skulle komma.

Stefan och Karine
'

Nästa dag tog Stefan med sig till studion på hans och Martins skola

Han skulle spela in en av sina låtar

Det var skoj

Hämta ut prylar till inspelningen

Carina och Helen bodde och hos Stefan

Sprang runt massa ödlor i trädgården




Fick pröv-lira lite på Stefans trumset i garaget


Ut på Lalaland

random gäng som gjorde dansgolvet

Kaj, Peter och Tomek




Nån dansk som tyckte de var asskoj att kasta upp mina dojjor på taket

Så då hade jag inga skor

Sånn tur var så klättra Peter upp och hämta dom



Peter gjorde lite skolarbete en av dagarana

Ingvild slacka

Jörgen a.k.a. grillmeister

Helen

Good times

Barbequefest


Helen och Tama

Tama och jag bråka om ett grisöra


Robbie spelar allan


Tama var med hela kvällen men slog på decken tidigt.


Sen drog jag till Surfers där de regnade horisontalt så de var sådär, men var ut på Lördagen men Marius och de var skoj som fan. Tills vi kom ifrån varandra och han fick slut på batteriet på mobilen och blev okontaktbar. Sen svarade ingen andra så fick gå hem förhållandevis tidigt.
Marius kom inte hem så jag fick crasha på soffan hos några grannar och dagen efter så kom inte Marius hem så jag stressa runt som fan för att få tag i grejerna jag hade i hans lägenhet och lyckades få tag i dom 10 minuter före Tina och Cathrine kom och hämta mig.

Marius bodde i en riktigt fet lägenhet med 2 andra.
Bilderna vart inte så bra men ville ta panorama så man såg hela utsikten.

Den här är en fortsättning på andra bilden så dom har en riktigt fet utsikt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar